ÎN TRAFIC. Cum evităm unghiurile moarte ale camioanelor

Multe persoane nu realizează că automobilele mari au puncte moarte pe fiecare parte a vehiculului şi presupun că şoferii de camion pot vedea toate autovehiculele de pe drum, deoarece stau la o înălţime mai mare. Această mentalitate, însă, poate duce la situaţii periculoase.

Din fericire, conducătorii de maşini mici se pot educa cu privire la aceste puncte oarbe ale camioanelor pentru a reduce riscul de coliziune. Pe de altă parte, şoferii de camioane pot reduce şi ei posibilitatea accidentelor prin instalarea de oglinzi suplimentare care să le crească vizibilitatea.

Conducătorii auto trebuie să devină conştienţi de zonele periculoase atunci când se apropie de un camion. Un unghi mort se referă la o zona în care un şofer pierde din vedere alte vehicule. Camioanele au oglinzi retrovizoare de mărimi mai mari, care le permit conducătorilor lor să vadă fără să se uite pe fereastră. Cu toate acestea, acest tip de autovehicule au câte un unghi mort pe ambele părţi, acolo pe unde trec de obicei autoturismele. Dacă pasagerul nu poate vedea oglinzile camionului, atunci sunt şanse că şoferul acestuia să nu poată vedea autoturismul. Alte două zone moarte se mai găsesc în spatele şi în partea din faţă a vehiculului.

Unii şoferi de camion plasează semne de avertizare reflectorizante pe vehiculele lor pentru a păstra conducătorii auto în locurile vizibile. Aceştia au opţiuni limitate în cazul în care descoperă un autoturism într-una din cele patru zone moarte. Ei pot alege să încetinească şi să spere că autoturismul va accelera pentru a-i depăşi sau pot reduce, de asemenea, punctele moarte prin creşterea numărului şi modificarea poziţiei oglinzilor de pe automobilele lor. Montarea a două oglinzi pe partea dreapta şi pe cea stânga a capotei va reduce dimensiunea acestor zone, în timp ce două oglinzi laterale rabatabile vor ajută la reducerea unghiurilor moarte din benzile din partea stânga şi dreapta.

În timp ce oglinzile suplimentare ajută la reducerea punctelor moarte, şoferul trebuie să rămână suficient de alert pentru a le folosi atunci când se află în trafic. Şoferii pot instala accesorii, precum tonuri sonore, senzori de back-up, camere video auto cu unghi larg şi oglinzi-ochi de peste, pentru a putea înregistra, vedea şi conştientiza greşelile din timpul condusului.