Sursa foto: www.myfrugalfreedom.com

Există vreo legătură între presiunea anvelopelor și economia de carburant?

 Presiunea corespunzătoare a anvelopelor este importantă atât pentru a economisi carburantul, cât şi pentru siguranţă.

Anvelopele prea puţin umflate nu asigură o rotaţie conformă şi duc la consum crescut de carburant. De asemenea, este compromisă şi manevrabilitatea, în viraje şi în cazul manevrelor de urgenţă.

Dacă nu avem pneuri umflate aşa cum trebuie, creşte distanţa de frânare şi scade controlul în timpul frânării. Dacă există o presiune scăzută, puţinul aer din anvelopă este împins în lateral, iar în timpul rulajului cauciucul se încinde.

Cele enumerate mai sus sunt printre principalele cauze ale distrugerii cauciucurilor. De asemenea, din cauza unei presiuni necorespunzătoare a anvelopelor, există pericolul exploziilor la viteze mari. În plus, anvelopele neumflate se uzează mult mai repede.

Anvelopele umflate cum trebuie sunt mai tari şi se învârt mult mai uşor. Acest factor îmbunătăţeşte consumul de carburant şi prelungeşte viaţa cauciucului. În plus, striaţiile pneului intră mai bine în contact cu carosabilul, inclusiv în condiţii de ploaie sau de zăpadă.

Specialiştii spun că presiunea aerului din pneuri trebuie verificată odată pe lună sau înaintea fiecărei călătorii lungi. În cazul unei anvelope în stare bună, cu trecerea fiecărei luni veţi pierde 0.06 bari presiune, iar fiecare 12 grade Celsius în plus sau în minus afectează presiunea în anvelope cu 0.06 bari. Să zicem că aţi verificat presiunea anvelopelor în februarie şi aveţi anvelope all-season, pe care le-aţi folosit toată vara. Verificaţi apoi anvelopele în decembrie şi veţi descoperi o scădere dramatică a presiunii, în ciuda căldurii înregistrate în sezonul estival. Motivul? O creştere a temperaturii cu 24 de grade duce la ridicarea presiunii în avelope cu 0.12 bari, în timp ce zece luni vor duce la reducerea presiunii cu 0.6 bari. Apoi, temperatura exterioară scade, iar presiunea va fi redusă şi ea cu 0.06 bari pentru fiecare 12 grade pierdute. Riscaţi să pierdeţi aproape un bar dacă nu verificaţi presiunea în anvelope timp de zece luni sau mai mult – asta în cazul pneurilor sănătoase.

Deşi nu pare ceva atât de important la prima vedere, este indicat să verificaţi presiunea anvelopelor dimineaţa. Este foarte important ca vehiculul să nu fi fost parcat la soare şi ca anvelopele să nu fie rulate înainte de măsurarea presiunii. Rezultatul va fi o măsurătoare corectă, care nu va fi confirmată în decursul zilei sau după un rulaj mai mare. Nu încercaţi să umfaţi anvelopele la o presiune superioară faţă de ceea ce recomandă constructorul, sau dacă faceţi acest lucru, depăşiţi 0.1 bari în plus pe propria răspundere. Chiar şi anvelopele umflate cu azot trebuie verificate, deoarece porii cauciucurilor tind să scape presiune.