Are vreo legătură filtrul de aer cu consumul de carburant al atoturismului? Aceasta este întrebarea care a generat o întreagă dezbatere cu păreri pro şi contra. Până la urmă, adevărul este undeva la mijloc. Nu trebuie să ne aşteptăm la scăderi enorme în ceea ce priveşte consumul, dar un filtru murdar nu denotă un ansamblu de motor sănătos.
Unii mecanici spun să nu ne așteptăm la scăderi semnificative în ceea ce priveşte consumul de carburant dacă schimbăm des filtrul de aer. Totuși, alții argumentează că un filtru de aer înfundat și neschimbat de foarte multă vreme poate să ducă la o creștere a consumului cu până la zece procente.
În orice caz, schimbarea unui filtru de aer este o sarcină simplă pe care oricine o poate face şi asigurarea unui filtru funcţionabil este esenţială pentru un motor curat. Un filtru înfundat sau foarte murdar face ca aerul să nu mai ajungă la motor şi asta în mod sigur afectează consumul de carburant.
Care este rolul filtrului de aer?
Filtrul de aer a existat ca piesă componentă a unui motor încă de la începuturile automobilului. Rolul său este pe cât de simplu pe atât de important: filtrează aerul ce intră în camera de ardere a motorului. Fiind o piesă extrem de banală - o bucată de carton - mulţi şoferi nu îi dau deloc importanţă şi schimbă filtrul de aer doar în situaţii în care motorul începe să dea semne fizice că ceva nu e în regulă.
Ce este filtrul de aer? Acest element filtrant asigură admisia unui aer curat în motor, în camera de ardere, unde în contact cu combustibilul produce o ardere optimă şi un mers corect al motorului. Majoritatea filtrelor de aer sunt confecţionate dintr-un material de tip carton sau hârtie, dar un carton special. Acest tip de material permite aerului să treacă prin el, dar nu şi particulelor mai mari de câţiva microni: astfel motorului îi este asigurată porţia de aer curat.
Mai jos aveţi un filmuleţ despre cum se schimbă firul de aer la Dacia Logan, una dintre cele mai răspândite maşini, în România