Sursa foto: grabpage.info

DieselGate. Volkswagen România a dezvoltat o aplicație online pentru verificarea mașinilor Volkswagen și Volkswagen Autovehicule Comerciale

Potrivit anunțului postat de Volkswagen România pe propria pagină de Internet, proprietarii din România ai mărcilor Volkswagen și Volkswagen Autovehicule Comerciale pot verifica dacă mașina pe care o dețin se află în categoria celor echipate cu motoare diesel trucate.

Astfel, prin simpla introducere a seriei de şasiu, proprietarii de autoturisme pot afla dacă trebuie sau nu să meargă cu maşina la service.

„Cu funcția de căutare veți afla dacă pentru autovehiculul dumneavoastră este necesară o acțiune de service. Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați distribuitorul dumneavoastră Volkswagen sau serviciul Relații Clienți Volkswagen. Vă rugăm să aveți în vedere că sistemul verifică exclusiv seriile de șasiu (cod VIN) pentru mărcile Volkswagen și Volkswagen Autovehicule Comerciale (...) Vă rugăm să introduceți seria dumneavoastră de șasiu, pe care o puteți găsi la începutul cărții de service sau în partea de jos a parbrizului”, se notează pe site, potrivit Agerpres.

Volkswagen România precizează faptul că funcția de căutare nu include niciun autovehicul vândut în SUA sau Canada.

Grupul Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

Duminică, publicația germană Bild am Sonntag anunța că o investigație internă la VW a arătat că unii ingineri au recunoscut că, în 2008, a fost instalat un software care permitea mașinilor cu motor diesel să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Decizia ar fi fost luată, deoarece inginerii au constatat că nu există niciun mod în care să poată fi îndeplinite cerințele privind standardele pentru emisii și controlul costurilor.

În același context, compania germană intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari.

Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a anunțat, săptămâna trecută, că în România au fost eliberate cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule ale grupului Volkswagen, dintre care 56.000 noi la data înmatriculării și 49.000 second-hand. În plus, pe stoc, la dealerii grupului, se află circa 300 de autovehicule ce nu vor mai putea fi vândute până la rezolvarea problemelor.

Aplicaţia poate fi testată AICI.