Mustangul american pe plaiuri mioritice

Singurul model produs de Ford care nu poarta sigla alb-albastra pe capota, ci in schimb infatiseaza un calut hiperactiv este Mustangul, un model in 2 usi cu motor v8 si tractiune pe rotile din spate, dedicat americanilor cu un simt pronuntat pentru motorsport. Oferit spre comercializare in primavara anului 1964, a fost un succes de proportii, devenind in scurt timp cel mai vandut model din gama Ford, datorita formei de fastback, dimensiunilor reduse si a pretului modest pentru un astfel de model. Intoxicati cu muscle-caruri gigantice si greoaie, clientii au fost constienti de avantajele oferite de acest model, devenind pana in zilele noastre cea mai vanduta masina sport din SUA.

Motivati de succesul vanzarilor, reprezentantii Ford nu au intrerupt productia pony-carului ci au imbunatatit continuu performantele, iar in anul 2014, a fost dezvaluita a 6-a generatie, versiune anuntata a fi comercializata pe plan global, chiar si in Romania.Pe piata din Europa, Mustang-ul poate fi comercializat in doua versiuni de caroserie fastback si cabriolet. Fiecare dintre cele doua versiuni pot fi comandate cu una dintre cele doua motorizari, un motor de 2.3 litri, EcoBoost de 317 CP si 434 Nm sau, pentru cei ce doresc un motor mai puternic, versiunea V8 de 5.0 litri, 422 CP si 524 Nm, suficienti sa topeasca pneurile spate la fiecare apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie.

In Romania, pretul de pornire al unei variante fastback cu motorul Eco-boost, dotat cu transmisie manuala in 6 trepte, este de 37.250 de euro cu toate taxele incluse, iar daca se opteaza pentru varianta mai puternica cu transmisie automata in 6 trepte, pretul va fi de 44.250 de euro. Printre cele mai importante dotari standard gasim 8 airberg-uri, aer conditionat automat, camera video spate, faruri de ceata, pilot automat, oglinzi exterioare electrice si incalzite, jante de 19 inchi cu pneuri all sezon, functie acces si pornire fara cheie.

Referitor la performantele masinii si dotarea standard bogata, pretul de achizitie al poneiului american este unul mult sub piata modelelor de performanta, cu cel putin 15-20.000 de euro, raportandu-ne la concurenta germana.Daca interesul pentru un astfel de model este real si sustinut financiar, varianta americana este una castigatoare, un pachet bine pus la punct de inginerii de performanta Ford. Pretul este atractiv, iar imaginea si istoria Mustang-ului te va face sa parchezi increzator langa masini mult mai scumpe si mai cunoscute.