Bucuresti la standarde europene

Cand vine vorba de transport, problemele capitale sunt bine cunoscute, aproape ca ne-am obisnuit cu blocajele in intersectii, rute ocolitoare care te fac sa-ti iei masina la spinare si sa te intorci, semafoare sincronizate astfel incat ai timp sa-ti faci un dus cu servetele umede ba chiar sa iei si micul dejun in masina, dar intarzierile mijloacelor de transport in comun pare sa detina intaietate pe ordinea zilei a ministerului.

Aceasta ultima problema, cea legata de transportul in comun, a fost dezbatuta de autoritati si spre surprindera noastra s-a gasit si o solutie. Acestea, au propus un plan de implementare a unei “benzi unice” pentru 12 bulevarde din Bucuresti, astfel incat, se va incearca monitorizarea si fluidizarea mijloacelor de transport in comun. Solutia propusa nu este una noua ci, a fost adoptata cu ceva timp in urma de mai multe state europene precum Franta, Germania, Olanda, Croatia.

Apare inevitabil o problema, aceea ca majoritatea bulevardelor din capitala - daca nu toate - sunt foarte inguste, iar una dintre benzi este ocupata in permanenta de autovehicule parcate pe aceasta. Se discuta “inlaturarea” autovehiculelor si crearea in scop de testare a benzilor destinate special tramvaielor, troleibuzelor si autobuzelor.

Aceste “noi” rute, vor suporta viteze medii de deplasare mai mari, fapt ce ar duce la o “dezghetare” a traficului destinat transportului in comun si implicit la o scadere a timpului de asteptate in statii. De asemenea, aceasta posibila banda, ar putea fi folosita si de companiile de taxiuri dar si de cei in regim maxi-taxi.

Nu este cazul sa ne entuziasmam prea mult, pentru ca “reforma” transportului din Bucuresti este inca la stadiul de idee, urmand sa primeasca aprobarea ministerului si a autoritatilor. Un lucru este cert, acela ca se incearca punerea in aplicare a unor proiecte testate de mai dezvoltatii nostri vecini.