Tehnologii de propusie hibrida pentru masinile Ferrari

Ferrari, poate cel mai cunoscut si iubit brand atunci cand vine vorba de masinile sport, isi va indrepta atentia spre dezvoltarea unor tehnologii de propulsie hibrida, lucru de neimaginat acum cativa ani. Noile tehnologii vor fi, evident, folosite pe viitoarele modele ce vor purta sigla calutului cabrat.

Condusa cu o mana de fier de Sergio Marchionne, cel ce se afla in fruntea Grupului Fiat-Chrysler (FCA), compania cu sediul central in Maranello isi va concentra eforturile de viitor in a combina puterea oferita de traditionalele propulsoare termice cu cea furnizata de unitati electrice. Astfel, intreaga filozofie de productie a Ferrari se va modifica radical, "combinatia" hibrida urmand a oferi chiar un si mai mare grad de performanta, in conditiile in care va permite respectarea reglementarilor de mediu, din ce in ce mai stricte.

Introducerea treptata a noilor tehnologii "verzi" va duce la subtierea portofoliului de motorizari clasice, motoarele V12, V10 sau V8 urmand a deveni adevarate raritati.

Conform analistilor din domeniu, este de asteptat ca Ferrari sa lanseze doua modele complet noi pana la sfarsitul acestui deceniu, ambele urmand a beneficia de o anumita "doza" de tehnologie hibrida.

Strategia gandita de Marchionne va duce si la marirea numarului de exemplare Ferrari ce vor putea fi produse anual, de la circa 8.000 de unitati asamblate anul acesta la peste 10.000 incepand cu anul 2025. Acest lucru era de neconceput pana acum doi ani, atunci cand vechiul sef al Ferrari, Luca di Montezemolo, vorbea despre limitarea productiei la nu mai mult de 7.000 de masini anual pentru a pastra exclusivitatea brandului italian.

Marea majoritate a producatorilor cu renume in segmentul masinilor sport si-au anuntat intentia de a utiliza pe viitoarele lor modele tehnologii ce presupun existenta unui motor electric si a unor baterii, fie intr-o combinatie hibrida, fie ca o solutie 100% electrica.